سوتی بهزاد نبوی!


همیشه فکر می کردم این آقای بهزاد نبوی، که مرد بسیار باهوشی است سیاستمدار زبردستی هم هست و با حساب و کتاب حرف می زند. در جریان دفاعیه ایشان به نفع وزیر بهداشت در جلسه استیضاح وزیر، آقای نبوی گفت که تغییر مدیریت حداکثر ده درصد امور را بهبود می بخشد و بنابراین تغییر آقای وزیر مشکل عمده ای را حل نخواهد کرد. مطلب بسیار جالبی در آفتاب یزد در جواب نوشته شده است (با عنوان امان از این طبع بلند) که می توانید در اینجا بخوانید. اجازه بدهید بنده هم اضافه کنم که آقای نبوی شما که مهندسی خوانده اید و در شرکت دقیق و منظمی مثل IBM کار کرده اید که به قول خودشان همیشه باید با fact و figure استدلال کرد نیک می دانید که کارآ ترین سیستمهای ساخته دست بشر بیش از شصت درصد بازده و کارآئی ندارند و هزینه های بسیاری صرف تحقیقات و نوآوری می شود تا مثلاً کارآئی یک سیستم ده درصد افزایش یابد. سیستمهای اقتصادی و اجتماعی نیز از این مطلب مستثنی نیستند و باید گفت اگر تغییر مدیریت باعث بهبود یک سیستم بین پنج تا ده درصد می شود، باید مدیریت تغییر کند (درست عکس نتیجه گیری شما).

عدالت از راه رسید!!!

خبر:

در خبرها آمده بود که بله، به درخواست آقای نیروی انتظامی، آقای مرتضوی - دادستان عمومی و انقلاب تهران - حکم بازداشت سعید عسکر و همدستانش را صادر کرد و متعاقب آن خبر رسیده که ایشان بازداشت شده اند (یا للعجب، به حق چیزای ندیده و نشنیده، بلا به دور، دوره آخرالزمون شده ننه!)


اطلاعیه رسمی:

تبریک - تبریک - تبریک
عدالت از راه رسید
آب زنید راه را ...

برای یک تروریست زندانی و تبعیدی، که مدتهاست با عدم حضور در محل زندان و تبعید باید فراری محسوب شود، بالاخره بعد از مدتها گردنکشی و قلدری مجدداً حکم بازداشت صادر شد!!!

دانشجویان عزیز نگران نباشید و غم به دل راه مدهید. ایشان و همپالگیهای فاضل، انسان و دلرحمشان در اسرع وقت در تجمع بعدی شما حاضر خواهند بود.

فعلاً به جشن و پایکوبی بپردازید که فرشته عدالت از راه رسید!

شورای عالی! امنیت ملی!!!!


در ایران (که همه چیز یک شورائی دارد) یک شورا داریم با اسم فوق. اساساً وقتی در یک مملکتی یک شورای عالی تشکیل می شود معنایش این است که وظیفه این جمع تصمیمهای کلان و یا به قول فرنگیها استراتژیک است. تصمیمها کلان در حوزه امنیت ملی قاعدتاً مسائلی بسیار کلی ولی بسیار حساس و مهم را شامل می شود که با ارائه یکسری راهکار برای حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی همراه است. با توجه به این مقدمه نگاهی به چند مصوبه اخیر این شورا موجب انبساط خاطر و البته تأسف و تأثر می شود:

- روزنامه ها نباید نامه تعدادی از نمایندگان «مردم» به «رهبر» را منتشر کنند‌‌ ( قابل ذکر است که این نامه به جز چند تذکر خیلی کلی و شعارگونه فاقد هر نوع راهکار و نیز اندکی لحن مثلاً تند واجد مطلب دیگری نبود و اگر به درد چیزی می خورد فقط تبلیغات و جوسازی انتخاباتی بود و بس).

- مصاحبه با برخی رادیوهای خارجی ممنوع است ( تصور بفرمائید که امنیت ملی یک مملکت با آن تشکیلات عریض و طویل امنیتی، نظامی و انتظامی با چند مصاحبه در خطر است! پس آقایان یا نمی دانند امنیت ملی چیست یا نمی فهمند نتیجه منطقی چنین مصوبه ای چیست و یا مردم را احمق فرض می کنند).

- فقط عکاسهای یک خبرگزاری (ایسنا) حق دارند از کوی دانشگاه تهران و نا‌آرامیهای اطراف آن عکس بگیرند‌ (این دیگر لعبتی است!).

با این روندی که این شورا در پیش گرفته است و با توجه به مسائل مهم امنیتی که یک کشور، نوعاً می تواند با آن مواجه باشد فکر کنم مصوبه های بعدی شورا به اینجاها برسد:

- در ساختمانهای نوساز فقط از کاسه توالتهای (مثلاً) تمیزکاران باید استفاده شود.

- مردم در اسرع وقت باید رادیویهای چند موج سونی - ساخت ژاپن نه بازار مشترک - خود را به مراجع مربوط تحویل دهند.

- عبور و مرور در کلیه خیابانهای منتهی به تمام دانشگاهها فقط با ارائه کارت دانشجوئی و تأئید انصار حزب الله ممکن است.

- عکسبرداری از خانواده، طبیعت، مجالس خانوادگی و خصوصی و خلاصه هر چیزی که ممکن است در فیلم ظاهر شود فقط با مجوز این شورا مجاز است.

- و ...

با این حجم درایت، خدا عاقبت مارا ختم به خیر کند. آمین