تکذیبیه با مزه و یک سؤال


هفته قبل بود که دیدم سایتهای ایرانی پر شده اند از اعتراض به علی لاریجانی بابت حرفهائی که در مورد ایران باستان در دانشگاه شریف زده بود و منبع همه آنها هم روزنامه الکترونیکی شریف بود.

حالا کاری نداریم که روزنامه چی گزارش داده بود و بعد گزارش خودش را تکذیب کرد به یک روش خیلی با مزه ای که طی آن آدم همه تقصیرها را گردن خبرنگار می اندازد. البته این روش در کشور ما مسبوق به سابقه است. مثلاً اگر در یکسال هزار سانحه هوائی هم رخ دهد ، همیشه خلبان مقصر است!

نکته با مزه آن تکذیبیه اما ، این بود که روزنامه شریف (توجه بفرمائید روزنامه) گله کرده بود که چرا برخی سایتهای سیاسی مطالب یک بولتن داخلی ! دانشگاه را دستاویز اغراض سیاسی خود کرده اند و حسابی هم از آن آقا عذر خواهی کرده بود.

در این رابطه نکات زیر قابل تامل است:

۱- دانشگاه صنعتی شریف ، بهترین دانشگاه فنی مهندسی کشور است ( اگر اول نباشد - که هست - حتما دوم است) و محل نخبه ترین بچه های حاضر در کشور.

۲- در این دانشگاه یک بولتن داخلی را به اسم روزنامه! و آن هم به صورت الکترونیکی و در سطح عمومی اینترنت منتشر می کنند ( لابد برای اینکه مطالب این بولتن داخلی را فقط اعضای محترم دانشگاه بخوانند)

۳- اگر شما نتوانستید پارادوکس ( تناقض نما ) موجود در بند فوق را حل کنید به مسؤولین روزنامه الکترونیکی شریف مراجعه نمائید. با حجم دانش انباشته در آن دانشگاه قطعاً آنها می توانند آن را حل کنند.

۴- بی زحمت اگر این کار را کردید از آنها بپرسید چه طور می شود یک خبرنگار ، کلی اخبار غلط از یک سخنرانی بدهد و مسؤولین روزنامه ( ببخشید بولتن داخلی عمومی! ) بدون کنترل نوار سخنرانی و متن خبر آن را منتشر کنند و بعد ناگهان یک شبه متوجه خطای خبرنگار شوند؟( البته برخی افراد می گویند این موضوع دوم هیچ ربطی به تماسهای ملاطفت آمیز! رفقای آن آقا با مسؤولین این روزنامه ندارد!).

۵- لطفاً نفرمائید که به طور معمول مسؤولین گزارش را با نوار تطبیق نمی دهند زیرا اگر در متن پیاده شده یک سخنرانی توهینی به آن بزرگی آن هم به یک ملت شده باشد ، عقل حکم می کند که مطالب پیش از انتشار کنترل شود و به همین دلیل هم همه روزنامه ها ( البته نه لزوماً بولتنهای داخلی) شورای سر دبیری ( و صد البته برای هر بخشی دبیر ) دارند.

۶- اگر جوابی برای این سؤال گرفتید ، لطفاً بنده را نیز مستفیض بفرمائید.
نظرات 1 + ارسال نظر
غریبه در غربت چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 03:51 ب.ظ http://naslenav.blogsky.com

سلام غریبه
ازآشنای با وبلاگ شما خوشحالم.بعد عرض کنم که دراین مورد نمی نویسم که یکدفعه اعتراض نکنید که شما رو چه کار به رئیس سازمان صداوسیمای ما.

دوست عزیز سلام

ضمن تشکر از اظهار لطفتان ، باید بگویم ماها اصلاً خیلی بیجا می کنیم که به رئیس صدا و سیما که مدرک دکترا - آن هم در فلسفه - دارند و ماشاالله ماشاالله برادران بسیار با سواد و اندیشمندی هم دارند و هزار الله اکبر در سازمان متبوعشان میلیارد تومان پول خرد است ، کاری داشته باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد