سوتی بهزاد نبوی!


همیشه فکر می کردم این آقای بهزاد نبوی، که مرد بسیار باهوشی است سیاستمدار زبردستی هم هست و با حساب و کتاب حرف می زند. در جریان دفاعیه ایشان به نفع وزیر بهداشت در جلسه استیضاح وزیر، آقای نبوی گفت که تغییر مدیریت حداکثر ده درصد امور را بهبود می بخشد و بنابراین تغییر آقای وزیر مشکل عمده ای را حل نخواهد کرد. مطلب بسیار جالبی در آفتاب یزد در جواب نوشته شده است (با عنوان امان از این طبع بلند) که می توانید در اینجا بخوانید. اجازه بدهید بنده هم اضافه کنم که آقای نبوی شما که مهندسی خوانده اید و در شرکت دقیق و منظمی مثل IBM کار کرده اید که به قول خودشان همیشه باید با fact و figure استدلال کرد نیک می دانید که کارآ ترین سیستمهای ساخته دست بشر بیش از شصت درصد بازده و کارآئی ندارند و هزینه های بسیاری صرف تحقیقات و نوآوری می شود تا مثلاً کارآئی یک سیستم ده درصد افزایش یابد. سیستمهای اقتصادی و اجتماعی نیز از این مطلب مستثنی نیستند و باید گفت اگر تغییر مدیریت باعث بهبود یک سیستم بین پنج تا ده درصد می شود، باید مدیریت تغییر کند (درست عکس نتیجه گیری شما).
نظرات 2 + ارسال نظر
Amir پنج‌شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 05:35 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

Khelii jaaleb bood, Nemiidonam bayad be IBM irad gereft ke chreaa roozi ishoni estekhdam kardan yaa be oon daanesh gaah iirad gereft ke be ishoon madrak dadand.yaa mardom ke be ishoono namaayande kardan.

همان قبلی !!! شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:53 ب.ظ

دوست قبلی !!!

منظور تو از نوشتن این مطالب رامتوجه نمی شوم !
البته قطعا از کم فهمی بنده است!
وگرنه با آن استدلالهای منطقی که حضرتعالی می فرمایید...
قطعا هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست!

اما دونکته : ۱- ابایی از معرفی خودم ندارم ولی این محل را
محل مناسبی برای این جور عرایض نمی دانم !
۲- بهتر نیست ما هم در این فتنه سر خویش گرفته بگذریم
شما که به حمدالله از بزرگان هستید وظیفه در فتنه ها چیست
حق وباطل کدامند؟

شما که حرف دوست بی خیالتان را !!! به راحتی وبا شدت هر
چه تمامتر در هم می کوبید!چگونه از دیگران به همین راحتی
انتقاد یا طرفداری (فرقی نمی کند)می فرمایید.آنهم در تمامی
مسایل ! وبا لحن ونوشته تمسخرآمیز...

مسایل فراوانند! ولی نه اینجا مجال زیاده گویی امثال بنده است ونه فهم بنده بیش از این ونه ظاهرا طاقت مخاطب ...

تا بعد. زیاده جسارت است .
در پناه حق باشی .

آقای همان قبلی یا یک دوست یا هرچیز دیگر

وبلاگ مثل یک دفتر یادداشت شخصی است منتها این دفتر یادداشت این بار در معرض دید دیگران نیز قرار می گیرد بنابراین نویسنده وبلاگ حق دارد نظراتش را راجع به هر موضوعی بیان کند. بنده هم منظور خاصی از نوشتن این مطالب ندارم جز نوشتن شمه ای از افکاری که به ذهنم می رسد و در پی چیز خاصی نیستم.

اگر جنابعالی میلی به معرفی خود ندارید کسی هم اصراری به شناختن شما ندارد. در این فتنه ها هم می توان سر خویش گرفت چنانچه جنابعالی ظاهراً چنین کرده اید اما اگر آتش فتنه دامنگیرتان شد مفری از آن نیست. من هم با نوشتن این مطالب قصد ورود به فتنه را ندارم.

با این نکته که اینجا مجال گفتن نیست مخالفم چرا که اینجا محلی است ساخته شده برای گفتن پس هر چه می خواهد دل تنگت بگو. و نیز نمی دانم با کدامین مقیاس طاقت مخاطب را سنجیده اید ولی حقیر آماده شنیدن خیلی چیزها هستم پس از گفتن ابا نکن.

ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

حق یارت باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد