اسلام و مسلمانی - ۲


ضمن تشکر از دوست عزیزم کریم و نیز ترنج و سان، در مورد مطلب اسلام و مسلمانی لازم است نکاتی را ذکر کنم.

اینکه گفتم فضیلت با اسلام است منظور این نبود که فضیلت فقط و فقط با اسلام است بلکه به نظر من اسلام حاوی فضیلت به تمام معناست و این نافی اینکه دین دیگری نیز در بردارنده فضلیت باشد، نیست. باز باید تأکید کنم که معنای اینکه فضیلت با اسلام است این نیست که مسلمانان نمود و معنای فضیلت هستند، بلکه مقصود این است که اسلام (لطفاً بخوانید اسلام واقعی، همانکه محمد(ص) مبلغ و پیام آور آن بود) حاوی تمامی ارزشهای انسانی و الهی است که فضیلت خوانده می شوند. بنابراین بنده نگفتم که مسلمانی فضیلت است بلکه مدعیم که مسلمانی - اگر واقعاً سعی در پیروی از اسلام در تمامی شئون آن باشد - قطعاً راهنمای فضیلت خواهد بود و باز این بدین معنا نیست که با پیروی از دین دیگری مردمان به فضیلت رهنمون نخواهند شد. دیگر اینکه در مورد دین برتر بنده سخنی نگفته ام و اعتقاد دارم آن دینی برتر است که هدف غائی آن رساندن آدمیزاده به حقیقت و کمال باشد.

نکته دیگر اینکه نمی دانم ارتباط دین با ساختن جامعه مدرن چیست؟ آیا این دین است که پیشرفتهای تکنیکی و تکنولوژیکی را فراهم می کند یا تحقیق و تلاش و استمرار بشر در کشف قوانین حاکم بر جهان؟ آیا هدف دین مدرنیزه کردن جامعه بشری است یا هدایت بشریت به سوی خدا و خدائی شدن؟
نظرات 3 + ارسال نظر
چرک نویس سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:10 ب.ظ http://cherknevisisfahani.blogsky.com

به ما هم سر بزن

کیا سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:23 ب.ظ http://h-kia.blogsky.com

سلام
نوشته های وبلاگتون خیلی جالبه

مدیر مسئول سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:26 ب.ظ http://www.saridaily.blogsky.com


مطالب بروز شده:شعرآقا پلیس_بچه بسیجی_شعر جدید یار دبستانی من_کاریکاتور از گروه فشار_فرهنگ لغت گروه فشار____________________بزودی متن سعید عسگر =عشق+2) (نوشته های مدیر مسئول هر هفته تغییر خواهد کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد