می خواستم چیزی بنویسم در مورد آن واقعه. می خواستم باز هم احساسم را به قلم بسپارم و قلم را روانه دیدار کاغذ کنم. ترسیدم بسوزاند این داغ قلم را و خاکستر کند هستی کاغذ را.

می خواستم عقده دل را بگشایم. ترسیدم دود این آتش جهان را تیره سازد. می خواستم اشک بریزم از این درد. ترسیدم سیلابی شود و ببرد آنچه هست و نیست را. می خواستم دهان بگشایم و چیزی بگویم. دانستم که کلمه ای نمی یابم در خور، پس دم فرو بستم.

سالهاست که می خواهم چنین کنم اما نمی شود. نمی توانم. آه آه، آسان نیست تحمل این درد. نمی دانم عرش خدا ستون نداشت یا دل که فرو نریخت. نمی دانم زمین و آسمان را چه شد که گشتند و گشتند بعد از آن حادثه و هنوز هم می گردند. گوئی چنان حیران شده اند که این گردش را پایانی نیست.

غنچه ای را فرشتگان با دستهای گرم و لطیفشان از آسمان هفتم، از آنجا که فقط پاکی است، از بهشت هدیه آوردند برای بشریت. غنچه ای از نور، نه،  غنچه ای تمامی نور. و بشر چه کرد با این لطیفترین هدیه خدا؟

روزی که آن گل پرپر شد شادی مرد و چراغ شعر خاموش شد و کلام عاجز ماند. آری مرا یارای آن نیست که چیزی بگویم در وصف آن ظلم هول انگیز و آن قساوت کشنده. می گذارم این غم باز هم در دلم تاخت و تاز کند، بشوراند این دل شیدا را و ویران کند این بنیاد سست شادی را. بگذار تا بسوزد این دل و سرد کند گرمای هستی را این باران اشک و ادامه یابد این پریشان گوئی.

السلام علیک ایتهاالصدیقة الشهدیة یا فاطمةالزهرا
نظرات 2 + ارسال نظر
بزرگ یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:28 ق.ظ http://mmbozorg.blogspot.com

من در مورد شهادت ایشان مشکوکم .

Amir یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 11:52 ب.ظ http://toranj.blogsky.com

Matlabe jalebii bood, Nevshteii saraasar delneshin. In zolmo zamino aseman faroomsh nemikonan va dalilesh sadast chonn bad az gozashte 1400 saal hanooz shhadate hazrate fateme ashkharo jarii mikonad. Albate man be Roze va Saro sine zadan Aghiide nadaaram va In karo Ebtale vaght va energy midoonam. Hatta Gonah. Valii be Jaye Saro sine zadan falsafeye zendegiiye ishoon ro motale e kardan va talash kardan ke zarre i marefat az bikaran gereftan arzeshii 1000 barar az 1000 saal saro sine zadan bishtar ast.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد