ارگانیک - مکانیک


خواستم شرحی بر مطلب زیر بنویسم، دیدم اگر بدون شرح باشد بهتر است. البته مطلب مفصل بود و فقط قسمتی از آن در اینجا آورده می شود ولیک تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، خطیب نماز جمعه تهران افزود: آمریکا می‌‏گوید چرا ما این آزادی‌‏ را نمی‌‏دهیم که زن هر لباسی را که می‌‏خواهد بپوشد و این کنوانسیون هم همین است.
وی با بیان اینکه نظام زندگی مثل نظام بدن انسان است نه مثل نظام یک اتومبیل، گفت: نظام زندگی، نظام ارگانیک است نه مکانیک. بدن انسان اعضایش هم در ظاهر و هم در باطن ارگانیک است و با هم داد و ستد دارند و خدا جامعه را نیز چنین آفریده است.
امامی کاشانی با تأکید بر اینکه در صورتی که خانواده را رها کنیم جامعه نخواهیم داشت، گفت: این که دختر و پسر هر کار می‌‏خواهند انجام دهند، نشانگر جامعه نیست، بلکه باید خانواده و اصولی داشته باشند.
وی با بیان اینکه نقش زن، نقش بچه آوردن و بچه تربیت کردن است، گفت: مرد باید کار کند، پول در بیاورد و وسایل زندگی را فراهم کند، چنین نیست که زن به کارخانه بیاید و شبانه روز کار کند بلکه مثل گل باید نشاط داشته باشد.
امامی کاشانی گفت: این خلاف ناموس خلقت است که زن صبح تا شب مثل مرد کار کند. در طبیعت خلقت، زن باید طراوت خود را حفظ کند و تهیه هزینه‌‏های زندگی بر عهده مرد است.
وی با بیان اینکه باید زن و مرد را در این آیینه دید، گفت: در این صورت است که زن از جایگاه بالایی برخوردار خواهد بود و هیچ گاه نخواهد گفت که تبعیض علیه وی وجود دارد. نظام حقوقی زن بحث جدایی، از عاطفه و عطوفت وی است.
وی گفت: با این کنوانسیون، به نام عدالت، ظلم به عدالت، انسانیت ، زن و مرد می‌‏شود و تمام امتیازات برداشته می‌‏شود و چیز بی‌‏اساس و بی‌‏ارزشی است که اسلام را هیچ می‌‏داند و انسانیت و خانواده را بر باد می‌‏دهد.
خطیب نماز جمعه تهران با استناد به شنیده‌‏های خود در این مورد از سوی کمیته‌‏ای در آمریکا، گفت: کمیته‌‏ای در آمریکا پیام داده که در هر کشور چه کار باید کرد و زن می‌‏توان فلان کار خلاف را بکند، می‌‏تواند کارمند باشد و از مزایای کارمندی برخوردار باشد.
امامی کاشانی گفت: این دنیای خل و دیوانه به اسلام حرف می‌‏زند و اگر حرف‌‏های اسلام مطرح شود، می‌‏فهمد که بالاترین حرف‌‏هاست و می‌‏فهمد که آنها نفهمیده‌‏اند و اسلام این است.

البته حیفم آمد نکات زیر را یادآور نشوم:

۱- در اینکه نظام بدن ارگانیک است و نظام اتوموبیل مکانیک شکی نیست، ولی بد نیست بدانیم ارگانیسم بدن تابع یکسری قوانین مکانیکی و مکانیزم اتوموبیل مشمول مجموعه ای از روابط ارگانیک اعضاء با یکدیگر است (فکر کرده اند بافتن اینجور فلسفه های مغلق، نا مربوط و بی معنی کار سختی است)

۲- زن برای بچه آوردن و بچه تربیت کردن خوب است. البته این قاعده استثنائاتی هم دارد که شما بهتر می دانید اما بهتر است از محضر ایشان بپرسیم اگر این زنان نبودند که در زمان انقلاب به خیابانها بریزند (و بنابر این از وظایف پایه ای زن به زعم ایشان تخلف کردند) و از ما مردان خودخواه پشتیبانی کنند، جناب ایشان الان می توانستند بر منبر رفیع نماز جمعه اینچنین فضل و هنر عرضه کنند؟

۳- باز هم محض اطلاع ایشان: کمتر مردی را (حداقل در آن طبقه ای که زحمت می کشند و نان می خورند) می شناسم که راضی باشد همسرش ازصبح تا شب در کارخانه کار کند ولی چه می توان کرد؟ همه که نمی توانند در باغ مصفای خود در شمال تهران بنشینند، عندالاقتضاء برای هواخوری به دماوند و سایر ییلاقهای مصفا بروند و نعمت از آسمان بر آنها ببارد. اصولاً چون در حال حاضر نعمت بر برخی قسمتها بیشتر می بارد مردم عادی مجبورند کار کنند و زحمت بکشند تا معاششان تآمین شود.

۴- در آخر درخواست میشود همانطور که استنتاج و اجتهاد در مسائل شرع مقدس بدون تحقیق و تتبع و مطالعه و زحمت حاصل نمی شود، آقایان هم در رابطه با مسائل روز، کنوانسیونها و روابط بین الملل و نیز مسائل سایر کشورها به شنیده ها بسنده نکنند و مقداری هم زحمت و مرارت آگاهی داشتن را بر خود هموار کنند.