تبریک


آسان نیست صبر کردن، آن هم صبر بر جور حبیبان. آسان نیست لب فرو دوختن و تماشای بازی رقیبان آن هم برای راحتی و ماندگاری دوستان. آسان نیست آنچه داشتن را در طبق اخلاص گذاشتن، از همه چیز گذشتن سهل است، از آبرو گذشتن محال. حسین (ع) هم این نکرد، از خانمان و اهل و کسان و جان شیرین گذشت اما از آبرو نگذشت. آسان نیست که مؤمنین را نجات دهی با تدبیری شگرف و مذل المؤمنین ات بخوانند. آه از این دلهای کوچک و ذهنهای مهمل. آیا نبود کسی که ژرفای تعهد و تدبیرت را ببیند و زخمهای دوستان یاوه گوی را لااقل مرهمی باشد؟ آیا ...

آری اینچنین است که صبر بزرگ تاریخ را کوچک می بینم و هنوز درس نمی گیریم. خدا رحمت کند علامه بزرگوار شرف الدین عاملی را که نیک تو را شناخت و گفت: در نظر خردمندان ژرف اندیش روز سابات حسن(ع) به مفهوم فداکاری به مراتب نزدیکتر است تا روز عاشورای حسین(ع) ...

و اینک مائیم که قدر و رتبتت را هنوز نشناخته ایم و ندانسته ایم که کدامین گوهر گرانقدر را در صندوقخانه تاریک جهلمان گم کرده ایم.

میلاد پر برکت اسطوره صبر و بردباری و ایثار، حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر تمامی حق پویان مبارک باد.
نظرات 2 + ارسال نظر
منصور سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 08:52 ب.ظ http://toranj.blogsky.com/

سلیمانی شد بی نگین
ز سرداران تنهاترین
یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله

منصور جان،

از آن شعر فقط همین یک قسمت را می شسندم. چون در بقیه اش زمین و آسمان را مقصر امری قلمداد می کند که جز بدست ما آدمیان ست عنصر انجام نیافت.

محمد حسین چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 08:49 ب.ظ

سلام
۱.احسنت
۲.نظر علامه‌ شرف‌الدین محترم ولی
امام حسن(ع) فرمود: لا یوم کیومک یا ابا عبدالله.

محمد حسین عزیز

نظر علامه سید شرف الدین با این حدیث تعارضی ندارد. شاید در سنگینی مصیبت روزی مثل روز عاشورا نباشد (گرچه معتقدم هیچ مصیبتی سنگینتر از مصیبت رحلت پیامبر نیست) اما این بدین معنا نیست که عظمت کار امام حسن را فراموش کنیم و یادمان برود که اگر امام حسن آن تدبیر بزرگ را به کار نیاورده بود، عاشورائی هم به وجود نمی آمد. آری امام حسن به همان اندازه در خلق حماسه عاشورا نقش داشت که امام حسین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد