سوخته است، سوخته


... نه باز هم نمی شود، باز قلم از دستم می لغزد. هر بار که می خواهم چیزی بنویسم نمی توانم. انگار که یک جرقه زده می شود، از کف پایم گر می گیرد تا مغز سرم. و قلمم آتش می گیرد و می سوزد و می سوزد. با خود فکر می کنم شاید روزی از خاکستر این ققنوس مظلوم پرنده ای پر گیرد و به اوج برود. شاید روزی دوباره بتوانم بنویسم، شاید، شاید، شاید ...

نشسته ایم به انتظار فردا و فرداها که چه بشود؟ که دوباره خبر برسد شهری لرزید و دیو زمین تنوره کشید دوباره و سیر کرد شکم حریص خود را از گوشت و پوست و خون عزیزانی دیگر؟ که دوباره داغ یتیمی ماند بر دل کودکان معصوم سرزمینی دیگر؟ که دل مادرانی و پدرانی باید کباب باشد تا سالهای دیگر؟ تا کی باید در سالهای بلا زیست کنیم؟ چه می شود ما را ...؟

امروز هم پشت این جعبه جادو نشسته ام و اخبار را می خوانم و عکسها را می بینم ... چیزی در حنجره ام گیر کرده و راه نفس را بسته، چیزی سخت و صعب، احساس می کنم دارم خفه می شوم، می خواهم فریاد بکشم اما صدائی از این گلو بیرون نمی آید ... به خودم که می آیم باز هم پهنای صورتم خیس شده است. به خود نهیب می زنم: مرد، زشت است. اگر همکارانت ببینند چه؟ ... و باز هم این دل لعنت شده است که از درون نعره می زند بگذار ببینند، بگذار همه عالم ببیند، بگذار تا ...

... دلم آتش گرفته و قلمم سوخته، خدایا می شود از خاکستر این ققنوس باز هم پرنده ای پر گیرد؟ می شود باز هم بمی داشته باشیم، سرپا و با طراوت؟ خدا کند.
نظرات 4 + ارسال نظر
علی اصغری سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:03 ب.ظ

بنام خدا

محسن جان !

سلام
رسیدن به خیر وسلامتی ان شاالله
حقیقتا این مصیبت همه را داغدار کرده.
امیدوارم فرصتی داشته باشی تا بتوانم خدمت برسم و...
فقط تورا به خدا این باربه دوست مشترکمان جواب ندهی که :
«رفیقت!!اعلام صلح کرده» (نقل به مضمون از منصور)

امیدوارم بعداز مدتها دیدار تازه گردد.

ممنون و متشکر، در مورد نقل به مضمون هم لطفاً به آخرین نظر مراجعه شود!!‌(شوخی کردم بابا دلخور نشو)

بهزاد چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 07:12 ق.ظ http://www.nimakt.tk

و خاک خاک پذیرنده اشارتیست به....
هیچ وقت نتوانستم آرامش را پیدا کنم هیچ وقت....

آرامش همین نزدیکیهاست مثل خدا. فقط باید گشت و پیدا کرد آن را

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 07:49 ب.ظ http://sarnakh.blogsky.com

خوب مینویسی ولی به ژای بهزاد نمب رسه .

بهزاد کارش درسته

منصور چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:00 ب.ظ http://toranj.blogsky.com/

به شدت تکذیب میکنم جمله ای را که به نقل از مضمون از من نقل شده...

از شما هم متشکر. من هم یادم نمیاد همچین جمله ای گفته باشم. اما به هر حال از همه تشکر می کنم و معذرت می خواهم (درست مثل آقای کروبی!!!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد