ماجراهای تور کیش و باقی قضایا ...


۱- تور کیش

جای شما خالی دو هفته پیش رفتیم کیش با تور تکتازان کیش. این اطلاعات را از طریق رفقای مربوط بدست آوردم: سه آژانس مسافرتی که نام آنها را نمی برم مبلغی حول و حوش یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند تا تورهای کیش را در انحصار بگیرند. نحوه عمل اینطور است که دوستان بیشتر پروازهای کیش ایر به مقصد کیش را با بخشی از این مبلغ چارتر می کنند. هتل معروف شایان را هم با بخش دیگری رزرو می نمایند. به این ترتیب با قیمتهای نازل تور برقرار می کنند (با ضرر) و تورهای دیگر که چنین مبلغ کلانی را ندارند لاجرم از گردونه رقابت حذف می شوند. و لذا بعد از حذف رقبا، دوستان می توانند به هر قیمتی که برایشان صرف داشته باشد تور برقرار کنند. این از اطلاعات پشت پرده.
واما ماجراهای ما در کیش. همینقدر بگویم که از هرچه تور است متنفر شدم. مردم بی فرهنگند. نوار می گذارند در مینی بوس که خوش باشند، با صدای بلند که آدم کر می شود. وقتی اعتراض می کنی که بابا بچه کوچک مریض است و در عذاب با کمال پر روئی می گویند خوب ما که نباید به پای شما بسوزیم، محترمانه یعنی اگر ناراحتید بفرمایید پائین...
اهالی کیش می گفتند سابقه نداشته سه روز متوالی در کیش باران ببارد. خوب این هم از شانس ما که تا پا به جزیره آفتاب گذاشتیم باران گرفت و تا پایمان را بیرون گذاشتیم باران قطع شد!!!

۲- سرمایه گذاری در کیش آن هم از نوع خارجی؟

یک ایرانی که صاحب نیمی از یکی از جزایر قناری است و هتلهای زنجیره ای معروفی در اسپانیا دارد به اسم آقای ثابت حدودا یکصد میلیون دلار در کیش سرمایه گذاری کرده است. آن هم فقط در بخش گردشگری. هتل داریوش، پارک دلفینها و مقدار معتنابهی زمین که طرحهایی برای آنها دارد. از این جالبتر یک شرکت آلمانی است که حدودا یک ششم کیش را خریده و ساخت هتل عظیمی به شکل گل لاله را در دست اجرا دارد. کل سرمایه گذاری طرحهای این شرکت مبلغی بالغ بر دومیلیارد دلار می شود. من نمی فهمم اینها به چه اعتباری چنین هزینه کلانی را در کیش می کنند؟!!!

۳- ملکی ایرلاین مخففش مال!!!

پروار رفت کیش ایر نیم ساعت تاخیر دارد. صندلیها تنگ است (مثل مینی بوسهای فیات). پذیرائی افتضاح. فقط سه نفر مهماندار برای حدود ۱۵۰ نفر که یک نفرشان فقط به بخش فرست کلاس (با ۱۲ صندلی) سرویس می دهد. بچه بی قرار شده. صد رحمت به ایران ایر که لااقل یک اسباب بازی دوریالی دست بچه می دهند. به مهماندار می گویم بچه تشنه است لطفا یک لیوان آب بدهید. نیم ساعت بعد با یک لیوان آب پیداش میشه. همکارش به ما تذکر می دهد نگذ اریم بچه مان دکمه فراخوانی مهماندار را بزند. کاری که حتی رضازاده هم در نه ماهگی نمی توانست بکند چه رسد به دختر کوچولوی بنده!!!
در برگشت اوضاع خیلی باحال می شود. روی بلیط نوشته پرواز ساعت ۱۴:۳۰، اطلاعات فرودگاه می گوید طبق برنامه ساعت پرواز ۱۶ است (اگر گفتید چرا این اتفاق افتاده؟) هواپیما ساعت ۱۷:۱۵ پر از مسافر می شود ولی ساعت ۱۸ پرواز می کند. ملت که از ساعت ۱۲:۳۰ در فرودگاه علاف بوده اند شروع به اعتراض می کنند. ریتمیک کف می زنند و زبان بریده بنده هم به راه می افتد که کاپیتان باید برقصه!!! خلاصه صد رحمت به ملکی ایرلاینز مخففش میشه مال!!!

۴- زلزله نه ریشتری، من و منصور

منصور ذیل نظرات مطلب قبلی چیزهائی در مورد زلزله نوشته که به شرافت علمی من برخورد و باید دوئل علمی کنیم. حاج منصور عزیز، ریشتر واحد اندازه گیری شدت زلزله یا به قول فرنگیها earthquake intensity است. زمینلرزه ۹ ریشتری هم امکانپذیر است، اساسا در تعریف واحد شدت زلزله سقف اندازه گیری وجود ندارد (در تئوری). گرچه در عمل تاکنون گسلی یافت نشده که قادر به ایجاد زمینلرزه های با شدت بالای ۱۰ ریشتر باشد. این حرفها را از خودم نمی زنم. می توانید به سایت موسسه ملی زمین شناسی ایالات متحده (که معتبرترین موسسه زلزله شناسی دنیاست) مراجعه نمائید: www.usgs.gov

۵- باقی بقایتان

بعدالتحریر: البته منصور از بنده خیلی باسوادتر است در زمینه زلزله و بنابراین بنده در این دوئل نابود خواهم شد، ولی حکما گویند با بزرگان هماوردی کن تا از تو نام به بزرگی برند...
نظرات 9 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:07 ب.ظ http://totanj.blogsky.com

تمامش را با دقت خواندم ٬ بسیار جالب و خواندنی.

روزنه سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:16 ق.ظ

بالاخره بریم کیش یا نه؟خوبه یا نه؟

ناتوردشت سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 03:11 ب.ظ http://natoor-e-dasht.blogsky.com

این تاخیرای معروف و مذکور همش به خاطر اینه که شما که رفتین کیش هی آدمای پولدار و سرمایه گذاری خارجی و آدمای خارجی دیدین یه وقت خیال باطل به سرتون نزنه و مطمئن باشید که همچنان در خاک پاک وطنید!! :)

آوای من سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:59 ب.ظ http://avayeman.blogsky.com

پدر من هفته پیش به دعوت یک شرکت حفاری نفت برای یک جلسه کاری در کیش مهمانشان در هتل داریوش بودند. به شدت از پذیرایی هتل ناراضی بودند.پیشخدمتهای هتل اصلا آموزش دیده یک هتل لوکس نیستند و به قول بابام خیلی پررو بودند!! هتل داری صفر!
مثلا نیم ساعت طول می‌کشیده تا یک قوری چایی بیاد در اتاق!

پروازهای ایران ایر خیلی خوبند. شهریور من از مشهد به تهران اومدم که خیلی خوب بود. هواپیما خیلی خوب و نو و تمیز. مهماندار مودب و مسئول و غذای خوب. حداقل از سعودی‌ایرلاین که خیلی بهتره! با اون مهماندارهای افاده‌ایش!

حالا شما شانس آوردید که تو زمستون توی هواپیما توی کیش معطل شدید. داشته باشید ما تو تابستون نیم ساعت توی هواپیما پر از مسافر تو باند فرودگاه علاف بودیم. هوای شرجی و گرم! همه آبپز شدیم. مهماندارها هم می‌گفتند بپره تهویه کار می‌نه. نه هواپیما می‌پرید و نه تهویه کار می‌کرد . . . فکر کنم اگه کوچولوی شما بود دور از جونش هلاک می‌شد.

شرکت آلمانی رو نمی‌دونم اما آقای ثابت برای دلش این سرمایه‌گذاری رو تو کیش کرده. دلش می‌خواسته یه کاری تو ایران کرده باشه. چون از اولش هم واضح بوده که بازده اقتصادی نداره.
آخه کی میاد بره کیش هتل داریوش شبی ۲۰۰هزار تومن پول اتاق بده؟ خوب می‌ره دو قدم اون ور تر؛ دوبی!

نیکروز چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:21 ب.ظ http://www.lopeto.com

سلام ... بازم یادداشتون جالب بود و به حق ... موفق باشید

هشل هفت یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:20 ب.ظ

نوکرتم به علی داش محسن
خیلی با حال تر از اونی که توی تصور هر بنی بشری بشه گنجاند . اما در ذهن من شده ببین من کیم ؟ جیم جنگلی .

منصور یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:49 ب.ظ http://toranj

باز هم میگم ریشتر واحد بزرگی است نه شدت. حالا هر کی که گفته باشه !
کیش نامه ت هم خیلی باحال بود. دیگه از دست این نابسامانیها بریدیم...

آرش پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 12:30 ق.ظ http://lonely-tree.blogspot.com

بودیم و کسی پاس نمیداشت که هستیم
باشد که نباشیم و بدانند که بودیم
----------------------------------------------------
دورود بر شما دوست گرامی
من آرش هستم از وبلاگ مثل درخت در شب باران...
می خواستم نظرت رو در باره ی تبادل لینک یا لوگو بپرسم
بدرود
http://lonely-tree.blogspot.com
----------------------------------------------------------
Dooroood bar shoma dooste gerami man arash hastam az webloge man az webloge mesle derakht dar shabe baran …kheyli khushhal misham ageh baham tabadole link konim
payande bad iran.....
http://lonely-tree.blogspot.com

روزنه دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 06:55 ب.ظ

baraye mharam ham chizi neneveshtid ke na toye toranj na inja....chera?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد