باز هم پروتکل الحاقی


قصد نداشتم الآن در وبلاگ چیزی بنویسم، اما این مصاحبه را خواندم و گفتم بد نیست شما هم بخوانید. طرف استاد روابط بین الملل است و یک غریبه اینترنتی بی سر و پائی نمی باشد که بتوان به ریشش خندید و گفت باباجان تو که آنسوتری پا را از گلیمت درازتر نکن و به اینسوتر(معقولات) نظر نینداز. در آخر همانطور که قبلاً هم آرزو کرده بودم ایکاش در کاسه سر بعضی ها به جای ... چند سلول کوچک خاکستری وجود داشت تا با چرندیاتشان در کیهان و رسالت و جمهوری اسلامی و شما عرض خود نبرند و زحمت مردم ندارند. همین، حق یارتان تا بعد.

چه بگویم؟


بیگاه شد بیگاه شد خورشید اندر چاه شد
خورشید جان عاشقان در خلوت الله شد

همیشه سعی می کنم در مناسبتهائی مثل میلاد یا شهادت پیامبر (ص) وائمه (ع) مطلبی بنویسم. مطلبی که نه، واگویه ای سربسته، آنقدر که عرض ارادتی باشد، هرچند کوتاه هرچند الکن. در مناسبتی اما نه یارای گفتن دارم و نه نوشتن. واقعه آنقدر عظیم است و وسعت اندوه و اسف آنقدر زیاد که شرح ندادنی است و به وصف نیامدنی. علی (ع) چنان بزرگ است که بنده حقیر جسارت قلمفرسائی در آن ساحت را ندارم. بگذار اینگونه باشد، بگذار تا چنان شمع بسوزیم و ذوب شویم در سکوت، بی هیچ ضجه ای، بی هیچ ناله ای. فقط این را بگویم که آرزوی بزرگ آدمیزاده در تمامی تاریخ یک چیز بوده. بشر از شروع حیات تا پایان آن با یک چیز آرام می گیرد و بهشت با یک چیز محقق می شود: عدالت. و طرفه آنکه آدمیزاده تنها بشری را که تجسم عینی عدالت بود اینگونه از دست داد. آری آدمی به دنبال عدالت می گردد و با دست خود فرق عدالت را می شکافد. 

قتل فی محراب عبادته لشدّة عدله

التماس دعا از همه دوستان در شبهای پربرکت قدر

تبریک


آسان نیست صبر کردن، آن هم صبر بر جور حبیبان. آسان نیست لب فرو دوختن و تماشای بازی رقیبان آن هم برای راحتی و ماندگاری دوستان. آسان نیست آنچه داشتن را در طبق اخلاص گذاشتن، از همه چیز گذشتن سهل است، از آبرو گذشتن محال. حسین (ع) هم این نکرد، از خانمان و اهل و کسان و جان شیرین گذشت اما از آبرو نگذشت. آسان نیست که مؤمنین را نجات دهی با تدبیری شگرف و مذل المؤمنین ات بخوانند. آه از این دلهای کوچک و ذهنهای مهمل. آیا نبود کسی که ژرفای تعهد و تدبیرت را ببیند و زخمهای دوستان یاوه گوی را لااقل مرهمی باشد؟ آیا ...

آری اینچنین است که صبر بزرگ تاریخ را کوچک می بینم و هنوز درس نمی گیریم. خدا رحمت کند علامه بزرگوار شرف الدین عاملی را که نیک تو را شناخت و گفت: در نظر خردمندان ژرف اندیش روز سابات حسن(ع) به مفهوم فداکاری به مراتب نزدیکتر است تا روز عاشورای حسین(ع) ...

و اینک مائیم که قدر و رتبتت را هنوز نشناخته ایم و ندانسته ایم که کدامین گوهر گرانقدر را در صندوقخانه تاریک جهلمان گم کرده ایم.

میلاد پر برکت اسطوره صبر و بردباری و ایثار، حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر تمامی حق پویان مبارک باد.